Spring naar de inhoud

Harmonie

Dit is het oorspronkelijk orkest, een vrij volledig harmonieorkest met een 50-tal muzikanten. In 2012 zijn we door de jury van het provinciaal orkesttornooi in de afdeling ‘uitmuntendheid’ geplaatst. 4 jaar later hebben we kunnen bevestigen in deze afdeling, en dit zelfs met onderscheiding.

Het orkest verzorgt jaarlijks een 3-tal concerten in de gemeente, en is ook regelmatig te gast op het Zomerfestival van de stad Antwerpen (dierentuin of Groenplaats) en op de zondagconcerten op het Wapenplein in Oostende, of op de dijk te Knokke.

Repetities gaan door op vrijdagavond van 20u15 tot 22u15 in zaal ‘Het Welzijn’.

harmoniehemiksem-rgb

De Muzikanten

Iedereen met voldoende muzikale kennis kan muzikant van onze harmonie worden. In het harmonieorkest zijn het natuurlijk hout- en koperblazers en slagwerkers die op hun vertrouwde instrumenten kunnen spelen. Voor andere kan altijd naar een gepaste oplossing worden gezocht. Voor wie twijfelt aan zijn of haar kunnen, of denkt nog niet voldoende zijn weg te kunnen vinden in het harmonieorkest, is er altijd het JeugdOrkest. Hier kan men de eerste stappen zetten in de wereld van de hafabra. Hier kan je al terecht na een jaartje instrument in de muziekacademie.